Verslag 4
1) Beschrijf wat je hebt gedaan:
We begonnen de dag in de gymzaal met de hele klas. Een klein deel van de gymzaal werd omringd door banken, en hier zijn we voornamelijk bezig geweest. We begonnen met een opdracht waarbij de door elkaar heen moesten lopen, vervolgens werd er een nummer genoemd, en bij elk nummer moest je iets doen. Bijvoorbeeld: 1; springen, 2; de grond aantikken. Het begon makkelijk en werd daarna iets moeilijker gemaakt.
Daarna werd de groep opgesplitst, de ene helft zat op de banken en de andere helft moest in het midden van de banken staan. Er werd door de Leider, die de workshop gaf, elke keer een situatie genoemd, en de groep in het midden moest deze dan uitbeelden alsof het een foto was. Het was veel improviseren en er werd veel gelachen.
Hierna deden we allerlei klapspellen, in duo's en met wat grotere groepen, ook dit begon makkelijker en werd steeds moeilijker gemaakt. Vervolgens moest je in jouw duo, door de hele gymzaal lopen, verschillende objecten aanwijzen en samen woord om woord dit object omschrijven.
Ook moesten we een uitgebeelde activiteit raden in een groepje elke keer twee mensen beeldden iets uit, en de rest van het groepje moest dit raden. Ik zat samen met Jango, Kauzi, Menno, Yke en Britte in een groepje.
Na dit alles kwam de hele groep weer bij elkaar, nu begon het onderdeel wat ik achteraf gezien het leukst van de hele dag vind, "De Bus": In het midden van de bankenkring werden een aantal stoelen neergezet, deze opstelling moest een bus voorstellen. De buschauffeur zat als eerst alleen in de bus, maar er stapte steeds verschillende passagiers op. Al deze passagiers moesten een emotie of een bepaald soort gedrag uitbeelden, en de hele bus moest dit overnemen. Zo kwam het uitbeelden van emoties en de effecten op emoties heel erg naar voren.
Hierna werden we weer in duo's opgesplitst en moest je samen een verhaal maken. Weer moesten jij en je"partner" om en om een woord zeggen, waardoor het een raar lopend verhaal werd.
Het minst leuk vond ik "het spel met de doek": Er waren twee groepjes en deze moesten tegenover elkaar staan, ieder in de groep met zijn eigen nummer (wel alle mensen in de ene groep, hadden dezelfde nummers als de andere groep. Er waren dus twee nummers 1, twee nummers 2, twee nummers 3 etc.) Er werd een zakdoek in het midden gelegd en als jouw nummer genoemd werd, moest je "strijden" om de zakdoek, tegen degene uit de andere groep met hetzelfde nummer.
Daarna begon de tweede workshop: Gamedesign.
We werden in groepjes van 2-5 opgesplitst. We begonnen met het kijken (en sommige mochten ze spelen) van oude game spelletjes. Ook werd er wat verteld over de geschiedenis en de soorten games.
Hiernaging je met jouw groepje aan de slag om jouw eigen "game" te maken. Ik zat met Jordy en Romano in een groepje. Toen de game af was, moest je de games van de andere groepjes gaan spelen. Ik vond de workshop persoonlijk niet heel leuk om te doen, maar voor de mensen die van games/spelletjes houden zou het een zeer grote aanrader zijn.
2) Wat is je het meest bijgebleven van de dag?
Eigenlijk voornamelijk de eerste workshop. Ik dacht aan het begin "oh nee, weer zo'n saaie workshop" maar het bleek tegen mijn verwachting in heel leuk te zijn! Ik heb veel moeten lachen, voornamelijk om de verhalen, de "foto" en "de bus" (zoals hierboven beschreven)
3) Wat vond je het leukste van de dag en wat vond je het leukste per workshop?
Het leukst van de dag vond ik de manier waarop je met je klas bezig was, het is weer eens iets anders dan achter tafels naast elkaar zitten met de boeken voor de neus.
Het leukst van workshop 1 vond ik de manier waarop de "Leider" de workshop aanpakte, hij was aardig en maakte tussendoor veel grapjes. Hierdoor ontstond er een leuke sfeer en was het voor iedereen gezellig. Ook vond ik de opdrachten heel erg leuk.
Van workshop 2 vond ik de inleiding een beetje saai, maar ik heb wel moeten lachen bij het maken van onze eigen "game".
4) Wat vond je minder leuk aan de dag/workshop?
Ik vond de tweede workshop niet echt iets voor mij. Ik kon mijn aandacht niet goed bij de inleiding houden omdat het mij niet zo veel interesseerde. (dit is zeer persoonlijk) En had verwacht dat je het spel op de computer mocht maken, wat dus niet het geval was. Je kreeg een magnetische plaat met magneetjes waarmee je een spel moest maken. Het was niet echt iets voor mij, maar ik vond het wel leuk om te zien wat anderen gemaakt hadden.
Maak jouw eigen website met JouwWeb